Pages

Tuesday 13 November 2012

Lelaki yang Pondan

Z adalah lelaki . O adalah lelaki. U adalah awek

Z : Assalamualaikum bro, aku tengok bukan main suka tergedik ko sentuh awek ko tu

O : waalaikumusalam, oh. biasalah pasangan couple kan. Haha. ko rugi time muda nie lah, enjoy. 


Z : aku enjoy dengan Allah, solat, jaga akhlak, tapi aku tak pernah usik tangan yang belum sah. Baik aku sentuh tangan ibu ayah, dapat pahala pimpin tangan ibu ayah 'lindungi my parents'.

O : bisinglah kau, speaking English konon, aku lagi malu pegang tangan ibu time jalan2. Nanti orang kata aku anak emak, dah besar panjang masih lagi pegang tangan ibu ayah

Z : kau nak tahu besi yang ditusuk di kepala lebih mulia daripada kita sentuh yang bukan mahram.

O : lantaklah kau nak kata apa2. asalkan aku happy.

U : baby, dia nie kacau lah.

Z : ok, aku beredar sekarang. tapi ingat pesananku. Lelaki yang sentuh perempuan nie pondan sebab dia ingat dia perempuan boleh usik bagai. Tak tahu malu pegang tangan wanita yang belum sah menjadi isteri ,tetapi malu memegang tangan seorang Ibu. susah mintak tolong ibu jugak. Assalamualaikum.

lelaki Z terus meninggalkan mereka berdua. si O dan U masih ketawakan mereka seperti orang gila (bayangkan). 





p/s: Rekaan semata-mata oleh sahabat d FB..Kite mampu mencegah kemungkaran dgn banyak cara.. gunekan lah pendekatan yg terbaik agar teguran dapat di terime.semoge segale usaha dan dakwah kite, tidak sia2..amin ^^






No comments:

Post a Comment